12 okt. 2014

kvartalsrapport



Ännu ett kvartal har passerat och det har varit ett händelserikt kvartal. Jag har flyttat och börjat ett nytt jobb. Det tar på krafterna, men har också gett mycket positiv energi och jag känner att det var helt rätt beslut att låta livet ta en annan riktning. Allt har inte flutit på som det ska med lönen och posten och en del på det privata planet så det har å andra sidan lagt lite sordin på tillvaro, men sånt är ju livet. Jag trivs bättre på många sätt nu när höstmörkret och kylan kommer smygande så jag ser med tillförsikt fram emot de avslutande månaderna detta år. Dessutom kickade bokmässan igång min läslust och det är ju det bästa av allt!

Vad har då blivit läst under perioden juli - september?

Romaner/deckare: 7 st
Ungdom/YA: 1 st
Ljudböcker: 9 st
Noveller: 0 st

Ja, det har mest blivit lyssnat som ni ser. Har haft lite svårt att fokusera på läsningen med allt nytt runt omkring, men ljudbok är inte fel det heller. Det har blivit många böcker som utspelar sig i Sverige och det hänger ihop med att jag främst lyssnat på deckare och av någon anledning gillar jag svenska deckare bäst. Det har alltså blivit ovanligt få litterära resor till andra länder. Faktum är att jag bara gjort litterära restrippar till Danmark, USA och (något otippat) varit på en farofylld klättring på K2. En av böckerna som tog mig till USA, Låt vargarna komma, är klassad som ungdomsbok i Sverige, men det förstår jag inte alls. Tycker definitivt att den lika gärna kan klassas som vuxenbok.

Bästa roman/deckare/ungdomsbok: Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt

Bästa ljudbok: Medan mörkret faller av Anna Lihammer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.