25 mars 2016

bokbloggsjerka 25 - 28 mars



Påsk och långfredag men jerka blir det i alla fall!

Så här i påsktider gör vi det enkelt så att alla som vill hinner ut i solen (om den behagar titta fram): vad ska ni läsa i påsk?

Så länge du är min syster (pocket)
I påsk läser jag först ut en redan påbörjad bok - Så länge du är min syster av Peo Bengtsson. Tycker mycket om den så här långt.

Vad Milo såg (inbunden)
Jag lyssnar nog också klart på Vad Milo såg av Virgina Macgregor som jag hunnit knappt halvvägs i.

Min fantastiska väninna (inbunden)
Jag kommer också att påbörja läsningen av Min fantastiska väninna av Elena Ferrante. Mycket nyfiken på Ferrante!

Bildresultat för frågetecken
Så borde jag väl läsa lite påskekrim också också, men vad det blir vet jag inte. Kanske blir det bara en tv-deckare.

Glad påsk och trevlig påskläsning önskar jag er alla!

30 kommentarer:

  1. nu kommer långfredagen gå fort, glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just idag blir det nog inte mycket läst för jag ska bort, men de andra dagarna blir det nog mer läst. :)

      Radera
  2. Vad Milo såg har jag stående här. Är den bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är helt ok. Kanske att den kommer att kännas lite lång i slutänden, men helt ok som sagt.

      Radera
  3. Glad påsk! Vad Milo såg är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  4. Även jag tänker läsa Elena Ferrante

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror vi blir många Ferrante-läsare de närmsta veckorna.

      Radera
  5. Tv-deckare är inte helt fel det heller! Glad påsk :)

    SvaraRadera
  6. Bengtssons bok verkar intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är en bra skildring av en syskonrelation.

      Radera
  7. Min fantastiska väninna borde jag också börja på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte rec.datum förrän 11 april. Gott om tid! :)

      Radera
  8. Verkar vara intressanta böcker du har på gång. Själv njuter jag av lugnet före stormen. Älskar långfredag.

    SvaraRadera
  9. Ferrante finns i min läshög också. PO Bengtssons bok verkar också intressant. trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Det kan bli en riktigt trevlig läshelg!

    SvaraRadera
  11. Tv-deckare funkar ju också bra :) Ferrante fick jag hem igår, men den hinns nog inte med i påsk. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt skönt att slappa i tv-soffan. :)

      Radera
  12. Tre intressanta titlar! En tv-påskdeckare av något slag får det nog bli här med! Glad påsk!

    SvaraRadera
  13. Vad Milo såg har jag läst. Och Ferrante är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas Ferrante är bra när vi är så många som ser fram emot läsningen.

      Radera
  14. Ser ut som jättetrevlig påskläsning.

    SvaraRadera
  15. Den där Ferrante alltså.. Hon har onekligen blivit en snackis! Vet inte om jag är avskräckt eller om jag vill läsa. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kommit en bit in i boken och hittills tycker jag om den. Tänker dock att den är mer en snackis p g a mystiken kring Ferrante än boken i sig.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.