31 juli 2019

fallet miranda

Fallet Miranda (ljudbok)

Utanför Parkbadet i Sandviken försvinner sexårig Miranda. Hundarna tappar doftspåret vid trottoarkanten så allt tyder på att hon förts bort i en bil. Polisen Torbjörn Frisk och hans team gör allt för att hitta flickan, men tiden talar emot dem. Samtidigt som detta händer befinner sig ett äldre par på campingsemester och efter att kvinnan i paret har observerat något misstänkt kontaktar de polisen. En tid senare ska även hon  ha försvunnit.

Det här är verkligen en dussindeckare måste jag säga. Det går att slölyssna på den ungefär som man lyssnar på en radio som står på i bakgrunden. Det gör inte så mycket om man missar några minuter här och var för det är lätt att hänga med i handlingen ändå. Jag lockades av Sandviksmiljön eftersom jag bott på orten och kunde känna igen mig. Det är ju alltid trevligt. Uppläsningen av Fredde Granberg lämnar en hel del övrigt att önska och den riktigt dåliga finska brytningen som han av någon anledning lägger sig till med stör mig alldeles särskilt. Kanske lyssnar jag på fler böcker av Fallström, kanske inte. Fallet Miranda gav inte direkt mersmak, men den är heller inte avskräckande dålig. Bara inget särskilt alls och väldigt lätt att glömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.