29 mars 2013

bokbloggsjerka 29 mars - 1 april



Långfredagens bokbloggsjerka lyder såhär:

Vad ska du göra i påsk?

Enkelt uttryckt - så lite som möjligt! :) Jag tänker mig att soffan och sängen blir min bästa vän och att det blir en del läsning varvat med lite TV-tittande. Imorgon skall jag ta mig till gymmet för ett pass Body Balance och kanske att det blir lite träning på söndag också.Vi får se. Påskmiddag gör vi inte så stor affär av eftersom vi bara är två stycken, men en omelett med morotsstuvning hör till mattraditionen. Påskmust måste drickas också förstås. Godis är gott men ger mig huvudvärk nuförtiden så jag får nog ta det lite lugnt med det, men mörk choklad kan jag tack och lov äta!

Ja, så ser min påskhelg ut. Avkoppling i fokus som ni märker!

26 kommentarer:

  1. Låter som en helg med bra fokus! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är bra på det här med avkoppling! :)

      Radera
  2. Underbart med en helg då man verkligen kan koppla av och göra sådant man njuter av.

    SvaraRadera
  3. Låter som trevlig helg. Påskmust är ett måste här hemma också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det finns påskmust kvar i butiken. Har glömt att köpa hem.

      Radera
  4. Låter riktigt skönt! Det blir inget godis för mig heller, hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ju hända att vi blir tillräckligt sockerhöga av påskmusten ... :)

      Radera
  5. Jag verkligen älskar de helger när vi inte har något speciellt inplanerat, utan man kan bara gå omkring och vara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gå omkring och vara är det bästa för själen!

      Radera
  6. Mörk choklad är ju liksom aldrig fel!
    Sen tycker jag ju med två träningspass inplanerade så är det ju inte precis "ingenting" du gör;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det blir nog bara ett träningspass och lite extra mycket choklad! :)

      Radera
  7. Ja kanske därför jag haft sådan huvudvärk, ätit mycket godis tyvärr.
    Men gud va skönt att vara ledig och inte behöva göra något speciellt
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar smågodis, men den tryckande huvudvärken efteråt är liksom inte värt det längre. Fast det är såååå svårt att motstå emellanåt.

      Radera
  8. Mandelägg och mörk choklad det är påsk för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev mörk choklad fylld med marsipan för min del. Så gott!

      Radera
  9. Omelett låter som strålande påskmat tycker jag.

    SvaraRadera
  10. Avkoppling i fokus låter bra :) Ska försöka ha det jag med.

    SvaraRadera
  11. Jag borde verkligen börja träna ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, nu är det ju inte direkt så att jag sliter på gymmet varje dag ... snarare en eller två gånger i veckan ... :)

      Radera
  12. Psst, nu finns utlottningen av Konungen på min blogg.

    SvaraRadera
  13. Bästa sättet att spendera ledigheten på :-)

    SvaraRadera
  14. Jag har oxå haft en skönt avkopplande helg, men läst alldeles för lite...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.